A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Шумська міська рада - об'єднана територіальна громада
Тернопільська область, Шумський район

БЕЗОПЛАТНА ПРАВОВА ДОПОМОГА ІНФОРМУЄ:

Умови та порядок 

      евакуації авто на штрафмайданчик

Однією із головних проблем для водіїв, на сьогодні є евакуація транспортних засобів працівниками поліції на штрафмайданчик. Проте доволі часто виникають ситуації де водії не розуміють з  яких причин транспортний засіб був евакуйований або вилучений без надання будь-яких аргументованих пояснень. Перш за все потрібно знати, що блокування, евакуація  автомобіля працівниками поліції можлива лише у випадках передбачених законодавством, крім того, сама процедура повинна відповідати встановленим у нормативних актах вимогам.

Даний процес регулюється Законом України «Про національну поліцію» і Положенням про патрульну службу МВС, Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП) та Порядком тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках.

 

Умови та причини евакуації автомобіля

Причинами для блокування та евакуації автомобіля є :

1.      Керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності;

2.      Якщо водій здійснив порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху;

3.      Використання водієм спеціальних світлових сигналів, які дозволяється встановлювати тільки на оперативні або спеціальні транспортні засоби;

4.      Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна;

5.      Відсутність посвідчення водія відповідної категорії або відмова особи  його пред’явити;

6.      Керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння.

Відповідно до Положення про патрульну службу МВС, працівники патрульної поліції мають право затримати та доставити транспортний засіб для тимчасового зберігання на штрафмайданчик. Підстави для здійснення блокування або евакуації автомобіля визначені у статті 2652 та частиною 3 статті 2654 КУпАП, що надає таке право виключно у випадку, якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху або транспортний засіб розміщений на місцях призначених для зупинки, стоянки, безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, в тому числі за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора.

Порядок проведення процедури евакуації авто

Відповідно до положень статті 2652 КУпАП працівник патрульної поліції, виключно у випадку, якщо розміщення  транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху, може тимчасово затримати транспортний засіб шляхом блокування, або доставленням його для зберігання на спеціальний майданчик. При цьому робиться відповідний запис впротоколі про адміністративне правопорушення. Відповідно до пункту 4 Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, працівник поліції повинен викликати евакуатор а також, після прибуття евакуатора,у присутності двох свідків і представника підприємства, установи або організації, яким належить евакуатор, складає акт огляду та тимчасового затримання транспортного засобу із зазначенням:

  • дати, часу, місця та обставини затримання;
  • посади, місця роботи, прізвища,імені та по батькові особи, яка приймає таке рішення;
  • типу, марки, державного реєстраційного номера, переліку візуальних недоліків та пошкоджень транспортного засобу, що тимчасово затримується і доставляється на спеціальний майданчик чи стоянку;
  • найменування, місцезнаходження та номера телефону підприємства, установи або організації, які доставляють транспортний засіб на спеціальний майданчик чи стоянку, державного реєстраційного номера евакуатора;
  • посади, прізвища, імені та по батькові особи, яка виконує роботи з доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку;
  • адреси місця зберігання транспортного засобу.

У зазначеному акті в обов’язковому порядку підписуються присутні під час його складання особи, зокрема: особа, яка прийняла рішення про тимчасове затримання транспортного засобу; особа, що виконує роботи з доставлення такого засобу на спеціальний майданчик чи стоянку; два свідки; водій і страховий комісар, у разі їх присутності.

Важливим моментом є те, що транспортний засіб може бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання,після закінчення даного строку, особа має право звернутися дотериторіального органу Національної поліції за його отриманням. Таке звернення особи є обов’язковим для його виконання, незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення.

Також, слід виділити інші випадки тимчасового затримання  автомобіля. Так в частині 3 статті 36 Закону України «Про виконавче провадження» у разі необхідності розшуку транспортного засобу боржника виконавець виносить постанову про такий розшук, яка є обов’язковою для виконання поліцією, що здійснює і тимчасове затримання та зберігання на  спеціальних майданчиках чи стоянці виявленого транспортного засобу боржника. Окрім цього, відповідно до частини 2 статті 167 Кримінально процесуального кодексу України майно, зокрема автомобіль, підлягає тимчасовому вилущенню якщо він є предметом кримінального правопорушення, пристосований чи використаний як засіб чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберіг на собі його сліди, або одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

 

Важливо!

У підсумку викладеного, можна надати декілька порад для водіїв, які допоможуть уникнути ситуації з евакуацією автомобіля:

  1. Не порушуйте правил дорожнього руху та правил стоянки;
  2. У випадку,якщо правопорушення може бути усунуте водієм у максимально короткий строк, поліцейський не проводить тимчасове затримання транспортного засобу і оформляє протокол про адміністративне правопорушення. Таке право надається водієвівідповідно до пункту 4Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках.

 

Пам’ятайте, якщо працівники поліції звернулися до вас в той момент, коли ви знаходитесь в авто і наполягають на його вилученні, то вимагайте від них пояснення причин його вилучення. У випадку коли транспортний засіб був вилучений,  то в обов’язковому порядку зверніться  за кваліфікованою правовою допомогою, щодо правомірності вилучення та порядку повернення автомобіля.

***

ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ДИТИНИ

У більшості випадків, після розірвання шлюбу, колишні чоловік та дружина воліють проживати окремо. І тут виникає питання – а з ким залишиться проживати дитина? Адже якщо виходити із положень чинного Сімейного кодексу України, а саме статті 141 та статті 11 Закону України «Про охорону дитинства» – мати та батько мають рівні права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою. В переважній більшості випадків після розірвання шлюбу, діти залишаються проживати з матір’ю.

Місце проживання дитини, яка не досягла 10 років, визначається за згодою батьків. Місце проживання дитини, яка досягла 10 років, визначається за спільною згодою батьків та самої дитини. Якщо батьки проживають окремо, місце проживання дитини, яка досягла 14 років, визначається самою дитиною.

Якщо мати та батько, які проживають окремо, не дійшли згоди щодо того, з ким із них буде проживати малолітня дитина, спір між ними може вирішуватися органом опіки та піклування або ж судом.

 Один з батьків має подати до служби у справах дітей за місцем проживання дитини такі документи:

  • заяву;
  • копію паспорта;
  • довідку з місця реєстрації (проживання);
  • копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (при наявності);
  • копію свідоцтва про народження дитини;
  • довідку з місця навчання, виховання дитини;
  • довідку про сплату аліментів (при наявності).

Після обстеження житлово-побутових умов, бесіди з батьками та дитиною служба у справах дітей складає висновок про визначення місця проживання дитини і подає його органу опіки та піклування. Засідання комісій, які розглядають спори між батьками щодо визначення місця проживання дитини, проводяться при потребі, але не менше ніж 1 раз на місяць.

Позовна заява подається до суду за зареєстрованим місцем проживання чи місцем перебування відповідача.

Якщо з'ясовується, що мати і батько рівною мірою мають необхідні якості вихователя, суд звертає увагу на інше: чи мають вони реальну можливість займатися дитиною, створити їй необхідні умови для виховання й розвитку. Тут суд враховує рід діяльності кожного з батьків, режим їхньої роботи, наявність у родині матері (батька) осіб, здатних надати допомогу в догляді за дитиною (бабусь, дідусів, інших родичів), матеріальне становище батьків. Але кращі побутові умови, більше високий рівень матеріальної забезпеченості одного з батьків самі по собі ніколи не кладуться судом в основу рішення про визначення місця проживання дитини. При вирішенні судом питання про визначення місця проживання дитини, не приймається до уваги, хто з батьків був ініціатором розлучення або винуватцем розладу в сім’ї або її розпаді.

Бажання самої дитини проживати з тим або іншим із батьків враховується, але не має для суду вирішального значення. Суд з’ясовує думку дитини, якщо вона по своєму віку, стану здоров'я, розвитку може її усвідомлено висловити.

Крім того, Кабінет Міністрів України своєю постановою від 22 серпня 2018 року № 620 вніс зміни до порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, які визначають, що для підтвердження місця проживання дитини під час вирішення питання її тимчасового виїзду за межі України (для лікування, навчання, участі дитини в дитячих змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах та конкурсах, екологічних, технічних, мистецьких, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, оздоровлення та відпочинку дитини за кордоном, у тому числі у складі організованої групи дітей), той з батьків, з ким проживає дитина, подає до служби у справах дітей за місцем проживання дитини такі документи:

  • заяву;
  • копію паспорта заявника;
  • копію паспорта дитини (у разі наявності);
  • довідку про реєстрацію місця проживання заявника (у разі коли в паспорті відсутні дані про реєстрацію місця проживання);
  • довідку про реєстрацію місця проживання дитини;
  • копію свідоцтва про народження дитини;
  • копію рішення суду про розірвання шлюбу (у разі наявності);

Служба у справах дітей за результатами розгляду зазначених документів, відвідування дитини за місцем її проживання, проведення бесіди з тим із батьків, хто проживає окремо від дитини (у разі можливості її проведення), або бесіди з дитиною, яка досягла 14 років, готує висновок про підтвердження місця проживання дитини для її тимчасового виїзду за межі України.

Особа, яка самочинно змінила місце проживання малолітньої дитини, зобов'язана відшкодувати матеріальну та моральну шкоду, завдану тому, з ким вона проживала.

***

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕСПЛАТУ АЛІМЕНТІВ

Виплата аліментів це якраз те питання, з яким дуже часто стикається подружжя після розлучення при наявності неповнолітньої дитини,  на утримання та повний всебічний розвиток необхідні кошти. На сьогодні є частими випадки, коли один із подружжя, якому потрібно виплачувати аліменти, ухиляється від цього, що в свою чергу призводить до виникнення заборгованості, яка постійно зростає.

Так, від 28 серпня 2018 року, набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання». Зміни у законодавстві,посилили відповідальність за невиконання обов'язку зі сплати аліментів та значно спростили процес притягнення до відповідальності винних осіб. Зокрема,відповідно до частини 14 статті 71 Закону України «Про виконавче провадження»,орган державної виконавчої служби,при наявностізаборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 20 відсотків, при наявності заборгованості у два роки, штраф накладаєтьсяу розмірі 30 відсотків, у випадку якщо заборгованість три роки, штраф 50 відсотківсуми заборгованості зі сплати аліментів. У разі наявності в діях боржника ознак адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 183-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення(далі - КУпАП), державний виконавець  складає протокол про вчинення боржником адміністративного правопорушення та надсилає його для розгляду до суду. 

Відповідно до статті 183-1КУпАПнесплата аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання- тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.Потрібно також зазначити і те, що таке нововведення передбачає не лише притягнення боржника до відповідальності, але й оплату ним своєї суми  заборгованості по аліментах, оскільки виконання суспільно корисних робіт є оплатним.

Однак не лише суспільно корисні роботи та штраф є єдиними санкціями, як зазначалося вище, боржника також можна притягнути до відповідальності і у інший спосіб. Окрім цього державний виконавець відповідно частини 9 статті 71Закону України «Про виконавче провадження» може винести такі постанови:

  1. Про встановлення тимчасового обмеження боржника в праві виїзду за межі України;
  2. Про встановлення тимчасового обмеження боржника в праві керування транспортними засобами;
  3. Про встановлення тимчасового обмеження боржника в праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною зброєюта охолощеною зброєю, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії;
  4. Про встановлення тимчасового обмеження боржника в праві полювання.

Найбільш впливовими методами на сьогодніє винесення постанов про встановлення тимчасового обмеження боржника в праві виїзду за межі України. Державному  виконавцю, при виникненні заборгованості, достатньо винести та подати постанову до Адміністрації Державної прикордонної служби України, що і буде причиною в обмеженні виїзду боржника за кордон.

Не варто  також забувати і про питаннящодо  виїзду неповнолітньої дитини за межі України. Тепер, це рішення приймається тим із батьків, з яким за рішенням суду, або за висновком органу опіки та піклування проживає неповнолітня дитина. Для реалізації цього права, стягувачу,відповідно до  частини 5 статті 157 Сімейного кодексу України, потрібно звернутись до державного виконавця, для видачі довідки про наявності заборгованості зі сплати аліментів,сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за чотири місяці, а для дітей, що мають інвалідність або є важкохворими чи отримали тяжкі травми - три місяці, яка слугуватиме підставою, для виїзду за межі країни, неповнолітньою дитиною, терміном до одного місяця, з метою лікування, навчання, участі дитини в дитячих змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах та конкурсах, екологічних, технічних, мистецьких, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, оздоровлення та відпочинку дитини за кордоном, у тому числі у складі організованої групи дітей.

***

Урочисте відкриття платформи правових консультацій «WikiLegalAid»

Слайд 1

Що таке база правових консультацій «WikiLegalAid»?

«WikiLegalAid» - це довідковo-інформаційна платформа правових консультацій, яка дає можливість знайти відповіді на найактуальніші правові питання.

Вона була створена з метою надання якісних правових консультацій співробітниками системи безоплатної правової допомоги. Зараз скористатися можливостями платформи «WikiLegalAid» може кожен хто має доступ до мережі Інтернет.

«WikiLegalAid» це:

  • Систематизовано – вся інформація в базі розташована таким чином, щоб знайти консультацій за певною тематикою було зручно та легко.
  • Актуально – процес оновлення правових консультацій триває постійно; інформація, що міститься в базі включає в себе і нові зміни в законодавстві, і зміни в судовій практиці.
  • Вичерпно – за допомогою бази правових консультацій можна знайти вичерпну інформацію з правового питання, а також судову практику та зразки судових документів.
  • Доступно – незалежно від того де Ви знаходитесь (в дома, на роботі, в віддаленому районі) у Вас є доступ до якісної правової інформації,

Крім того «WikiLegalAid» це:

•          Просто – знайти актуальну інформацію з багатьох правових питань тепер можна на єдиній базі правових консультацій, що містить як посилання на актуальну законодавчу базу, так і практичні рекомендації від фахівців системи БПД.

•          Безкоштовно – доступ до всіх правових консультацій бази є безкоштовним для користувачів платформи.

  • Для всіх – базою правових консультацій можуть користуватись як практикуючі юристи, студенти-правники, правозахисники, так і пересічні громадяни. Консультація сформована так, що відповідь буде зрозуміла усім.

Слайд 2

Яке наповнення бази правових консультацій «WikiLegalAid»?

В базі правових консультацій міститься більше 1400 консультацій на найактуальніші правові питання з якими звертаються клієнти до системи БПД. Окрім правової інформації в них міститься судова практика та зразки правових документів.

База правових консультацій містить статті у відповідності до галузей права.

Слайд 3

База правових консультацій була створена на основі найактуальніших та найпоширеніших питань з якими звертаються громадяни до системи БПД.

Працівники системи БПД систематично використовують базу правових консультацій «WikiLegalAid» для надання первинної правової допомоги. При чому системою БПД вже було надано більше 1 200 000 правових консультацій.

Слайд 4

Що вже було зроблено?

За два роки від моменту створення бази правових консультацій «WikiLegalAid» було зроблено величезний обсяг роботи, що дозволило «WikiLegalAid» стати дієвим інструментом для співробітників БПД та надавати якісні та швидкі правові консультації.

Платформа правових консультаціє є не тільки джерелом інформації для надання індивідуальної консультації. «WikiLegalAid» стала ресурсом, який дозволив юристам БПД обмінюватись набутим досвідом та поширювати успішні практики між собою. В правовій консультації ви можете побачити не тільки посилання на нормативні акти, а й зразки процесуальних документів та посилання на судові рішення.

Юристами БПД було створено більше 1400 консультацій з найактуальніших питань з якими звертаються клієнти за правовою допомогою.

За 2018 рік за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» проведено 21 тренінг для співробітників системи БПД. 420 працівників вдосконалили свої навички використання бази правових консультацій «WikiLegalAid» при надання первинної та вторинної правової допомоги, а також створення якісних (а саме актуальних, зручних у використані та вичерпних з точки зору повноти розкриття теми) правових консультацій.

За результатами проведених тренінгів відбувся обмін досвідом між авторами з різних регіонів. Учасники під час активних дискусій обговорювали перспективи покращення роботи за допомогою платформи «WikiLegalAid» та шляхи удосконалення бази правових консультацій.

Якість правових консультацій платформи «WikiLegalAid» значно покращилась, триває постійний процес їх написання, редагування та оновлення експертною групою досвідчених авторів.

Слайд 4

Для того щоб скористатися базою правових консультацій достатньо ввести в пошукову строку на головній сторінці «WikiLegalAid» ключове слово або частину слова (корінь слова) і поставити знак «*», що звузить пошук.

Пошук видає перелік консультацій, які містяться в базі.

Здійснення пошуку також можливе через структуру категорій «WikiLegalAid» за галузями права. Скориставшись таким шляхом пошуку можна побачити всі галузі права за якими містяться правові консультації в базі.

Слайд 5

Дякуємо нашим партнерам проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» за активну підтримку розвитку бази правових консультацій!

ПРЕЗЕНТАЦІЯ 

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь