Рада бізнес-омбудсмена
Рада бізнес-омбудсмена є постійно діючим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України. Раду створено з метою сприяння прозорості діяльності органів державної влади, суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, запобігання корупційним діянням та/або іншим порушенням законних інтересів суб’єктів підприємництва.
Керівним органом Ради є наглядова рада. Наглядова рада складається з уповноважених представників групи сторін:
- блок 1 – Кабінет Міністрів України;
- блок 2 – міжнародні фінансові установи (Європейський банк реконструкції та розвитку, Організація економічного співробітництва та розвитку);
- блок 3 – бізнес-асоціації (Американська торгівельна палата в Україні, Європейська Бізнес Асоціація, Федерація роботодавців України, Торгово-промислова палата України, Український союз промисловців і підприємців).
Подання скарги до Ради бізнес – омбудсмена
Бізнес-омбудсмен розглядає скарги щодо можливого вчинення корупційних діянь та/або інших порушень законних інтересів суб’єктів підприємництва внаслідок дій або бездіяльності, включаючи рішення, з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, що перебувають у сфері їх управління, та їхніх посадових осіб протягом року з моменту їх вчинення.
Подати скаргу може юридичні особи та фізичні особи, які займаються підприємницькою діяльністю. Анонімні скарги не розглядаються. Скарги можуть подаватися будь-якою з наступних мов: українська, англійська або російська.
За загальним правилом скарги подаються через електронну систему подання скарг, що є доступною на офіційному веб-сайті Ради (www.boi.org.ua). Також скаргу можна подати, надіславши її на електронну або поштову адресу Ради, які зазначені на веб-сайті Ради. Недотримання вимог щодо форми скарги є підставою для залишення бізнес-омбудсменом скарги без руху.
Скарга повинна містити усю інформацію, в тому числі:
1) прізвище, ім’я та по-батькові для фізичних осіб, а для юридичних осіб повне найменування та офіційний реєстраційний номер (за наявності) скаржника;
2) поштову адресу, номери телефону/факсу та, за наявності, адресу електронної пошти скаржника;
3) орган державної влади, орган місцевого самоврядування або суб’єкт господарювання, що перебуває у сфері їх управління, щодо яких подається скарга;
4) стислий та чіткий опис характеру можливої Недобросовісної Поведінки, в тому числі, у відповідних випадках, опис будь-яких порушених прав та/або інтересів скаржника; та
5) факти та докази, на яких ґрунтується скарга.
Подання, вивчення та розгляд скарг є безоплатним.
Бізнес-омбудсмен приймає рішення про прийняття до розгляду скарги або про залишення її без руху протягом десяти робочих днів від дати її отримання. Десятиденний період починається наступного робочого дня після дати, в яку скарга була отримана.
Скарга повинна розглядатися та скаржнику повинна бути надана відповідь протягом трьох місяців з дати, коли бізнес-омбудсмен почав розгляд.