Електронний кабінет нотаріуса
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України запрацював електронний кабінет нотаріуса
Дистанційний спосіб подання документів до Пенсійного фонду України – найсучасніший та найзручніший.
Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 1998 року № 1740, передбачено, що звіти про окремі види господарських операцій, а саме: про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, – подаються до органів Пенсійного фонду України у визначені терміни у вигляді електронного документа або в паперовій формі.
Звітувати органам Пенсійного фонду України мають нотаріуси до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Завдяки новому електронному інструменту нотаріуси мають можливість надсилати до Фонду звіти про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Скористатися послугою можуть нотаріуси, які авторизувалися на вебпорталі за кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Для подачі звіту через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України нотаріусам потрібно виконати такі кроки:
Крок 1. Зайти на вебпортал (https://portal.pfu.gov.ua) та натиснути кнопку «Вхід». У вікні, що відкриється, в полі «Бажаєте увійти як» обрати категорію «Нотаріус», зазначити акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК), який надав КЕП, прикріпити файл ключа (з файлового носія чи з токена) та ввести пароль.
Крок 2. В особистому кабінеті для формування нового звіту слід натиснути кнопку «Новий звіт».
Заповнити всі обов'язкові поля електронного документа, що з'явиться на екрані.
Крок 3. Заповнити всі обов'язкові поля електронного документа, що з'явиться на екрані.
Крок 4. Після введення необхідних даних натиснути кнопку «Сформувати звіт».
Крок 5. Переглянути сформований електронний звіт та надіслати документ до Пенсійного фонду України.
Надісланий звіт реєструється в Фонді автоматично, а нотаріусу в електронний кабінет на вебпорталі надходить про це квитанція.
У квитанції зазначаються реквізити прийнятого або неприйнятого (із зазначенням причини) звіту.
Датою та часом отримання Фондом звіту вважаються дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо у звіті виявлено помилку після завершення строків його подання, уповноважена особа має надіслати уточнюючий звіт за період, за який була допущена помилка. Уточнюючий звіт подається шляхом заповнення всіх обов'язкових реквізитів електронного документа та проставлянням у ньому позначки «Уточнюючий».
Для пошуку та перегляду в особистому кабінеті звітів, сформованих нотаріусом раніше, потрібно ввести необхідні запити, обравши відповідні поля: «Рік звіту»; «Квартал»; «Тип звіту»; «Статус звіту»; «Дата подання звіту»; «Звіт» (посилання для завантаження-відкриття звіту з електронного архіву); «Квитанція».
Користування вебпорталом електронних послуг Пенсійного фонду України здійснюється на безоплатній основі цілодобово, сім днів на тиждень.
Головне управління Пенсійного фонду України
в Тернопільській області